Co to jest Lead scoring?

Lead scoring punktacja leadów

Lead scoring — czy jest ważny? Z masy danych zbieranych codziennie przez firmy o swoich odbiorcach, użytkownikach i potencjalnych klientach, wyłowienie tego co istotne wymaga zaangażowania odpowiednich narzędzi marketingowych. Bez tego wsparcia znalezienie w informacyjnym zalewie prospektów do kontaktu, czyli leadów będzie przedłużało się w nieskończoność. 

Lead scoring to metoda, która z tłumu odbiorców pozwala wyodrębnić tych, którzy rokują największe szanse do zakupu produktu lub skorzystania z usługi.

Lead scoring polega na przypisywaniu potencjalnemu kontaktowi (z którym relacje warto zacieśnić) punktów za wykazywanie się różnymi cechami. Jeśli zestaw cech i zachowań leada bardzo blisko odzwierciedla przygotowaną wcześniej personę to scoring (liczba punktów) będzie wyższa. Leady z najwyższym wynikiem warto wydzielić i odłożyć na bok listy kontaktów, by opracować dla nich osobne kampanie, ścieżki zakupowe, promocje itd. 

Lead scoring a segmentacja bazy kontaktów

Mówiąc krótko, scoring pomaga w segmentacji bazy. Segmentacja to nie tylko dobra praktyka, która pozwala zachować bazę odbiorców w czystości. Jest to element systemów do Marketing Automation, dzięki któremu opracowanie dopasowanych strategii jest łatwiejsze.

Leady, które posiadają bardzo wysoki scoring można potraktować jako potencjalnych VIP-ów. Jeśli uda się zmobilizować takiego odbiorcę do zakupu i odpowiednio rozegra kwestię komunikacyjną, to istnieje duża szansa zmienienia go w klienta powracającego, który będzie się utożsamiać z firmą, a silne, pozytywne oraz lojalne relacje będą mogły się kształtować bez zakłóceń.

Polecane artykuły

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *