KPI i Marketing Automation

KPI czyli Key Performance Indicator

Kampania marketingowa jest skuteczna wtedy, kiedy uda się za jej pomocą pozyskać nowe leady oraz klientów. Brzmi to jak oczywistość. Do miary sukcesu należy jeszcze dodać pozytywne zmiany w określonych wskaźnikach, które pozwalają zoptymalizować procesy zachodzące w firmie, usprawnić komunikację z odbiorcami, zwiększyć świadomość marki oraz budować silne i pozytywne relacje. 

W dobie transformacji cyfrowej KPI w marketingu, odnoszą się w dużej mierze do działań firm na platformach social media. Key Performance Indicator przedstawiają zakładane cele. Śledzone metryki z kolei stopień zbliżania się przez firmę do osiągnięcia tego celu. Jedna metryka ma tutaj wpływ na drugą, jest to system naczyń połączonych, gdzie fluktuacje w jednym miejscu mogą mieć znaczy wpływ na kształtowanie się całości.

Śledzenie dużej liczby metryk — oddzielnie dla każdej prowadzonej kampanii, gdzie przyjęte są inne KPI, to konieczność diagnozowania, monitorowania i weryfikowania bieżących działań, co do zmieniającej się sytuacji. Ilość informacji jest tu bardzo duża, a zachowanie przejrzystości w analizie jest podstawą dla przyspieszenia prac i wprowadzenia rzeczywiście efektywnych działań wynikających ze stanu faktycznego, a nie nadinterpretacji, czy pomyłek. 

Automatyzacja procesów marketingowych dla KPI

Zliczanie tych wartości oraz optymalizowanie procesów w oparciu o uzyskane wyniki jest szybsze i sprawniejsze do wykonania dzięki narzędziom, które zapewnia Marketing Automation (MA). 

Zebrane leady, uzyskane kontakty, wzrastające konwersje wszystko to jest określonymi efektami, które należy podzielić, pochylić się nad nimi i wyciągnąć wnioski. Każdy z tych efektów wpływa na stopień, na którym stoi firma względem przyjętego dla kampanii KPI, mówi o sukcesie prowadzonych danych oraz pokazuje kierunek do wprowadzenia usprawnień. 

Marketing Automation System wyposażony jest w zintegrowane narzędzia, które umożliwiają natychmiastowe przejście do działań, oszczędzając czas i pieniądze. Dostępność do wszystkiego związanego z kampanią oraz optymalizacją zachodzących procesów (które przez skuteczność kampanii są ewaluowane) w jednym miejscu, znacznie ułatwia przygotowanie, prowadzenie, analizę oraz poprawki w kampaniach.

Marketing Automation to rozbudowany warsztat narzędzi MarTech, z których korzystanie nie wiąże się z koniecznością rozbudowy zaplecza maszynowego ani przechodzenia długiego okresu wdrożeniowego. System do MA, jak iPresso jest w stanie swoim zakresem funkcjonalności dopasować się do każdego rodzaju branży.

Automatyzacja Marketingu na całym świecie jest coraz bardziej wykorzystywana — jest to pomoc, której nowoczesny marketing potrzebuje.

Polecane artykuły