Kampania marketingowa jest skuteczna wtedy, kiedy uda się za jej pomocą pozyskać nowe leady oraz klientów. Brzmi to jak oczywistość. Do miary sukcesu należy jeszcze dodać pozytywne zmiany w określonych wskaźnikach, które pozwalają zoptymalizować procesy zachodzące w firmie, usprawnić komunikację z odbiorcami, zwiększyć świadomość marki oraz budować silne i pozytywne relacje.
W dobie transformacji cyfrowej KPI w marketingu, odnoszą się w dużej mierze do działań firm na platformach social media. Key Performance Indicator przedstawiają zakładane cele. Śledzone metryki z kolei stopień zbliżania się przez firmę do osiągnięcia tego celu. Jedna metryka ma tutaj wpływ na drugą, jest to system naczyń połączonych, gdzie fluktuacje w jednym miejscu mogą mieć znaczy wpływ na kształtowanie się całości.
Śledzenie dużej liczby metryk — oddzielnie dla każdej prowadzonej kampanii, gdzie przyjęte są inne KPI, to konieczność diagnozowania, monitorowania i weryfikowania bieżących działań, co do zmieniającej się sytuacji. Ilość informacji jest tu bardzo duża, a zachowanie przejrzystości w analizie jest podstawą dla przyspieszenia prac i wprowadzenia rzeczywiście efektywnych działań wynikających ze stanu faktycznego, a nie nadinterpretacji, czy pomyłek.
Automatyzacja procesów marketingowych dla KPI
Zliczanie tych wartości oraz optymalizowanie procesów w oparciu o uzyskane wyniki jest szybsze i sprawniejsze do wykonania dzięki narzędziom, które zapewnia Marketing Automation (MA).
Zebrane leady, uzyskane kontakty, wzrastające konwersje wszystko to jest określonymi efektami, które należy podzielić, pochylić się nad nimi i wyciągnąć wnioski. Każdy z tych efektów wpływa na stopień, na którym stoi firma względem przyjętego dla kampanii KPI, mówi o sukcesie prowadzonych danych oraz pokazuje kierunek do wprowadzenia usprawnień.
Marketing Automation System wyposażony jest w zintegrowane narzędzia, które umożliwiają natychmiastowe przejście do działań, oszczędzając czas i pieniądze. Dostępność do wszystkiego związanego z kampanią oraz optymalizacją zachodzących procesów (które przez skuteczność kampanii są ewaluowane) w jednym miejscu, znacznie ułatwia przygotowanie, prowadzenie, analizę oraz poprawki w kampaniach.
Marketing Automation to rozbudowany warsztat narzędzi MarTech, z których korzystanie nie wiąże się z koniecznością rozbudowy zaplecza maszynowego ani przechodzenia długiego okresu wdrożeniowego. System do MA, jak iPresso jest w stanie swoim zakresem funkcjonalności dopasować się do każdego rodzaju branży.
Automatyzacja Marketingu na całym świecie jest coraz bardziej wykorzystywana — jest to pomoc, której nowoczesny marketing potrzebuje.