Wykorzystaj momenty marketingowe w customer journey dzięki marketing automation

Momenty marketingowe i marketing automation

Aby zbudować prawdziwą więź i relację z odbiorcami danej marki, marketerzy muszą zrozumieć, gdzie i kiedy należy nawiązać z nimi kontakt podczas ich omnichannelowej podróży, identyfikując tak zwane momenty marketingowe. Te momenty pozwalają stworzyć nić porozumienia między marką a jej klientami, a następnie wywoływać określone działania w trakcie customer journey. Marketerzy muszą być dostępni z dostosowanymi komunikatami i odpowiednimi produktami w momencie, gdy konsument ich potrzebuje. Nie jest to łatwe zadanie, jednak na szczęście z pomocą przychodzi marketing automation. 

Specjaliści ds. marketingu, którzy w swoich działaniach chcą być maksymalnie skuteczni, tworzą nowe ścieżki w customer journey, składające się z jak największej liczby momentów marketingowych. Po każdej podjętej przez klienta decyzji, jego pozytywne emocje związane z marką stają się silniejsze, a dzięki temu relacja między firmą a jej odbiorcami staje się bardziej ścisła. 

Marketing automation (MA) pozwala marketerom skutecznie zbierać dane oraz oferuje zaawansowane zaplecze profesjonalnych narzędzi, umożliwiając kreowanie i implementację innowacyjnych pomysłów. Między innymi pozwala tworzyć nowe, spersonalizowane momenty marketingowe, które na skutek pandemii i nowych nawyków konsumentów, w znacznej mierze przeniosły się do sieci. Jednocześnie jednak dzięki temu rozszerzeniu uległ katalog możliwości dotarcia do odbiorców. Dodając do tego automatyzację procesów marketingowych, czyli MA, marketingowcy mogą dużo szybciej planować i zwinniej wdrażać kolejne punkty styku między marką a jej odbiorcami w customer journey. Z kolei dzięki automatyzacji pojawienie się odpowiedniego momentu marketingowego uruchamia odpowiednie scenariusze komunikacji, minimalizując jakiekolwiek opóźnienia i maksymalizując możliwość wykorzystania danego momentu. 

Chcesz stworzyć marketingowe momenty dla swoich odbiorców?

SPRAWDŹ ROZWIĄZANIA IPRESSO

Polecane artykuły

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *