Marketing Automation w momentach marketingowych

Momenty marketingowe są rozsiane po całej Customer Journey (ścieżce klienta) odbiorców. Samo Customer Journey ma za zadanie skierowanie idącego po niej użytkownika, konsumenta, klienta w odpowiednią stroną, gdzie podróż powinna zakończyć się zyskiem zarówno dla firmy/marki, jak i podróżującego. Cele mogą być różne: sprzedaż, zwiększenie świadomości o firmie/marce, zebranie danych itp. Te ostatnie są siłą rzeczy zbierane z każdym krokiem na ścieżce klienta.

W momencie natrafienia na moment marketingowy lub też milestone firma/marka ma sposobność dodatkowo wpłynąć na odbiorcę, zwracając jego lub jej uwagę na inne kwestie, produkty i informacje. Działanie te są w stanie zebrać dodatkowe dane, jak i przynieść konsumentowi lub potencjalnemu klientowi dodatkową wartość. W trakcie podróży po Customer Journey przy każdym milestone otwierają się nowe ścieżki, co do których można wcześniej przygotować odrębne plany działania pozwalające na wzmocnienie relacji między firmą, a odbiorcą. Dzięki temu wpływanie na szybkość budowania pozytywnych relacji, a co za tym idzie lojalności jest znacznie łatwiejsze. Customer Journey nie jest podróżą tylko z punktu A do B dla odbiorcy. Po drodze będzie on napotykać momenty, w których jego potrzeby i interesy będą pokrywać się bardziej z interesami i ofertą firmy. Odpowiednie wykorzystanie tych momentów jest kluczem, do oddziaływania na odbiorcę na wielu polach, nie wychodząc jedynie z satysfakcji użytkowania produktu lub skorzystania z usługi.

Marketing Automation w Customer Journey jest elementem, który pozwala zmaksymalizować możliwości momentów marketingowych i łatwo opracować szereg działań (w postaci scenariuszy i nie tylko), które będą prowadziły w różny sposób odbiorcę do dalszych punktów. Chodzi tutaj o segmentację istniejących kontaktów, jak i tworzenie scenariuszy na wypadek pojawienia się na drodze (Customer Journey) osób, posiadających konkretne preferencje, wyznających konkretne wartości, które zostały już doprecyzowane przez firmę. Mówiąc krótko, po Customer Journey nie porusza się jeden typ odbiorców.

Marketing Automation System jak np. iPresso pozwala wprowadzić w życie nawet bardzo unikalne pomysły względem promocji oraz komunikacji werbalnej i niewerbalnej w trakcie Customer Journey (i nie tylko). Wszystko to pozwala na wyniesienie pozytywnych doświadczeń odbiorcy na zupełnie nowy poziom, co przekłada się na konwersje, rozpoznawalność oraz sprzedaż.

Chcesz stworzyć unikalny moment marketingowy dla swoich odbiorców. Sprawdź co iPresso ma do zaoferowania.

Polecane artykuły

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *