Jak zautomatyzować komunikację na WhatsApp-ie na 5 różnych sposobów?

Ten kanał komunikacji otwiera możliwość uzyskania wskaźnika otwarć przekraczającego +90%. To doskonała szansa dla firm utrzymujących kontakt z klientami poprzez mobilne kanały. Dzisiaj chcemy pójść o krok dalej i zaprezentować, jak można zautomatyzować interakcje z klientami przy użyciu platformy WhatsApp.

Cały proces zaczyna się od platformy WhatsApp Business, która jest nieco bardziej zaawansowaną opcją oferującą szerszy zakres funkcji z obszaru IT i marketingu. Faktycznie, masz do dyspozycji dwie opcje – WhatsApp Business Platform oraz WhatsApp Business App. Druga aplikacja jest dedykowana małym firmom, które dopiero rozpoczynają swoją przygodę z komunikacją przez WhatsApp. Jeśli zależy Ci na pełnym wykorzystaniu potencjału WhatsApp i zautomatyzowaniu komunikacji z klientami, zdecyduj się na WhatsApp Business Platform.

To kluczowe, ponieważ tylko ta wersja umożliwia korzystanie z API do integracji z platformami do automatyzacji marketingu (takimi jak iPresso) oraz innymi narzędziami, które używasz w swojej firmie.

Co jest potrzebne, aby zintegrować WhatsApp i iPresso?

W momencie posiadania konta na platformie WhatsApp Business, kolejnym ważnym narzędziem do kompleksowej integracji jest Vonage. To rozwiązanie umożliwia jednolitą komunikację na wielu platformach, w tym także na WhatsApp. Cieszy, że korzystając z iPresso jako platformy do automatyzacji marketingu, nie musisz przejmować się osobnym tworzeniem konta w Vonage, gdyż możliwe jest to zautomatyzować za pośrednictwem naszego panelu klienta.

Po zainicjowaniu konta WhatsApp Business i połączeniu go z Vonage, przejdź do panelu klienta w iPresso i aktywuj integrację z WhatsApp. Nasza platforma automatycznie pobierze wszystkie niezbędne informacje z Twojego konta na WhatsApp. Po wykonaniu tych kroków, będziesz gotowy do rozpoczęcia prac nad zautomatyzowanymi scenariuszami komunikacyjnymi! W przypadku dodatkowych pytań lub potrzeby dodatkowych informacji, serdecznie zapraszamy do odwiedzenia naszej strony internetowej Help Center.

Zautomatyzuj komunikację w WhatsApp-ie

Tutaj w grę wchodzi kilka czynników. Niektóre możliwości automatyzacji dostępne są bezpośrednio w WhatsApp-ie, inne wymagają udziału iPresso. Zobaczmy, jakie masz opcje.

AUTOMATYCZNE WIADOMOŚCI POWITALNE I POZA BIUREM

WhatsApp Business umożliwia dostosowanie kilku rodzajów automatycznych wiadomości dla klientów. Wiadomości powitalne są wysyłane natychmiast, gdy ktoś rozpoczyna nową rozmowę z Twoim firmowym kontem. Możesz skierować te wiadomości do wszystkich klientów lub tylko do wybranych, w zależności od Twoich preferencji. Z kolei komunikaty o nieobecności lub poza biurem można zaplanować na godziny poza czasem pracy lub w przypadku, gdy jesteś na urlopie.

Źródło: https://business.whatsapp.com/products/business-app-features

SZYBKIE ODPOWIEDZI

To kolejna funkcja dostępna bezpośrednio w WhatsApp Business. Ta aplikacja pomaga właścicielom firm tworzyć automatyczne, szybkie odpowiedzi na podstawie informacji zawartych w profilu danej firmy. Taka odpowiedź może obejmować podstawowe aspekty Twojej działalności lub odpowiadać na najczęściej zadawane pytania, np. o:

  • godziny pracy,
  • adres i dane kontaktowe,
  • obszar świadczenia usług.
  • sprawdzanie statusu zamówienia itp.

ZAUTOMATYZOWANE SCENARIUSZE KOMUNIKACJI

Jeśli szukasz czegoś bardziej zaawansowanego, potrzebujesz wsparcia iPresso. Dzięki naszej platformie marketing automation możesz tworzyć całe scenariusze komunikacji, w których Twoje konto WhatsApp wysyła automatyczne wiadomości i odpowiedzi na działania i wybory Twoich klientów. Dzięki naszym scenariuszom MA, jest to łatwe i intuicyjne. Oto przykład: jeśli prowadzisz działalność usługową, możesz ustawić regułę, aby każda osoba, która zapyta o Twój cennik, otrzymała automatyczne pytanie o chęć rezerwacji wizyty i że takie pytanie powinno zostać wysłane w ciągu 15 minut po pierwszym kontakcie ze strony klienta (o ile w międzyczasie nie było innych interakcji).

W takim scenariuszu iPresso pomoże Ci zaprojektować flow komunikacji (wszystkie parametry), a także treść wszystkich wiadomości, które możesz chcieć wysłać do potencjalnych klientów.

WIADOMOŚCI INTERAKTYWNE

W WhatsApp dostępne są różne rodzaje wiadomości, w tym tradycyjne wiadomości tekstowe (działające podobnie do SMS-ów), wiadomości graficzne i wideo. Wszystkie te komunikaty mogą być również interaktywne, zawierać przyciski i opcje, z których klienci mogą skorzystać. Oczywiście tego typu wiadomości można także zautomatyzować!

Wiadomości interaktywne stanowią doskonałe rozwiązanie, na przykład gdy chcesz, aby klient sam wybrał preferowany termin spotkania lub gdy przeprowadzasz krótką ankietę wśród swoich klientów.

UCZYŃ WHATSAPP CZĘŚCIĄ SWOJEJ STRATEGII MULTICHANNEL

WhatsApp nie musi działać izolowanie w ramach Twojej firmy. Dzięki naszym scenariuszom automatyzacji marketingu, możesz zintegrować WhatsApp z innymi narzędziami komunikacyjnymi, które już używasz, tworząc bardziej zaawansowane i kompleksowe scenariusze komunikacji. Przykładowo, gdy klient zamówił wycenę drogą mailową i nie otrzymałeś/aś odpowiedzi przez pewien czas, możesz wykorzystać WhatsApp do komunikacji. Wysyłając krótkie, przyjazne przypomnienie o oczekującej wycenie, nawet jeśli pierwsza wiadomość e-mailowa została zagubiona lub przypadkowo trafiła do spamu, taki komunikat może pomóc w odzyskaniu kontaktu z klientem!

Podsumowanie

Istnieje przynajmniej pięć różnych sposobów automatyzacji komunikacji na WhatsApp. Zachęcamy do rozważenia włączenia tego narzędzia do swojej strategii marketingowej. Ponieważ WhatsApp umożliwia dwustronną komunikację, możesz za jego pomocą budować bardziej dogłębne i trwałe relacje ze swoimi klientami. To z kolei przekłada się na ich lojalność oraz lepsze doświadczenia użytkownika (UX).

Jeśli jeszcze nie korzystasz z WhatsApp, nie martw się. To narzędzie jest naprawdę intuicyjne, a z naszą pomocą będziesz w stanie przygotować wszystko w mniej niż godzinę. Jeśli chcesz wypróbować WhatsApp, możesz zacząć od utworzenia bezpłatnego konta próbnego na naszej platformie. Pomoże to zobaczyć, jak iPresso działa w praktyce i jak można zintegrować naszą platformę z WhatsApp.

Zacznij darmowy okres próbny!

Polecane artykuły

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *