Ostatnie lata były dla firm działających w branży travel dość trudne, przede wszystkim ze względu na niedawną pandemię. Dziś jednak sytuacja się zmienia i ludzie coraz chętniej znowu podróżują. Oznacza to, że firmy z branży turystycznej muszą wziąć się do pracy i zwiększyć swoje wysiłki marketingowe. I tu zaczyna się nasza rola.
Kiedy spojrzymy na niedawny raport z branży travel opublikowany przez Deloitte, zobaczymy, że coraz więcej osób chętnie podróżuje, przynajmniej w USA:
Źródło: https://www2.deloitte.com/content/dam/Deloitte/us/Documents/us-2023-travel-outlook.pdf
Ta branża obejmuje bardzo wiele firm – linie lotnicze, hotele, platformy rezerwacyjne, wypożyczalnie samochodów, przewodnicy i biura podróży – wszystkie te podmioty mogą sporo zyskać na tym, że ludzie znów więcej podróżują. Konkurencja jest jednak nadal duża i jeśli chcesz odnieść sukces, potrzebujesz czegoś więcej niż tylko świetnej oferty. Potrzebujesz świetnego marketingu.
Dzięki automatyzacji marketingu w branży travel możesz ułatwić sobie życie i dotrzeć do potencjalnych podróżnych w łatwiejszy i bardziej skuteczny sposób. W tym wpisie pokażemy Ci cztery sposoby, na jakie możesz poprawić swój marketing z wykorzystaniem marketing automation.
Przejdźmy zatem do rzeczy!
Zaplanuj automatyzację przy pomocy scenariuszy MA
Scenariusze automatyzacji marketingu stanowią trzon naszej platformy. Dlaczego? Ponieważ pozwalają zaprojektować cały przepływ komunikacji pomiędzy Twoimi klientami a Twoją firmą. Prawdą jest, że ludzie często potrzebują motywacji/inspiracji, aby zainteresować się tematem podróży. Oczywiście, niektórzy z nas są zapalonymi podróżnikami, ale inni podróżują tylko raz lub dwa razy w roku. Musisz więc podsuwać swoim klientom dobre pomysły, co mogą chcieć zobaczyć lub zrobić.
Praca ta zaczyna się właśnie od scenariuszy automatyzacji marketingu – oferują one ściśle określoną listę działań i reakcji ze strony firmy prowadzących do pożądanego rezultatu – złożenia rezerwacji w Twojej firmie. Zobacz, jak taki scenariusz może wyglądać w tym sektorze:
Możesz tworzyć scenariusze wykorzystujące różne kanały komunikacji (e-maile, SMS-y, powiadomienia push) oraz dobre oferty, które zachęcą ludzi do odwiedzenia Twojej witryny, zakochania się w zdjęciach i rezerwacji pokoju, lotu czy wynajmu samochodu.
iPresso Satellite
iPresso Satellite to świetna funkcja, która może znacznie ułatwić Ci pracę. Satellite wykorzystuje dane o warunkach pogodowych (i innych powiązanych wskaźnikach), dzięki czemu możesz dostosować swoje kampanie marketingowe do pogody w danym kraju!
Jak możesz korzystać z tej funkcji? Pomyśl np. o kampaniach RTM wykorzystujących dane o pogodzie z różnych krajów i powiązanych z nimi reklamach pokazujących miejsca warte odwiedzenia. Oto przykład: prowadzisz biuro podróży obsługujące m.in. klientów z Irlandii. Kraj ten, choć piękny, nie słynie ze słonecznej pogody. Możesz zatem obmyślić kampanię, którą skierujesz do swoich irlandzkich klientów:
“Hey, Monika! Chłodno na dworze, prawda? Lećmy w jakieś ciepłe miejsce! Może Barcelona? 25 stopni, słońce i lekki wiaterek. Brzmi dobrze, prawda? Zobacz nasze najnowsze oferty!”
Dodaj zdjęcie przedstawiające słoneczną Barcelonę lub prognozę pokazującą wysokie temperatury w najbliższych tygodniach i masz przepis na skuteczną reklamę!
Dzięki iPresso Satellite możesz zautomatyzować pozyskiwanie tego rodzaju informacji pogodowych, dzięki czemu nie musisz na piechotę sprawdzać prognozy pogody dla setek różnych miejsc.
Rekomendacje podróży
Tutaj do gry wkraczają nasze ramki rekomendacji. W skrócie, możesz wykorzystać te ramki do wyświetlania spersonalizowanych rekomendacji produktów (w tym przypadku podróży lub powiązanych z nimi ofert). Ramki pozwalają Ci kierować reklamy do osób o różnych zainteresowaniach i historiach podróży oraz pokazywać im oferty dopasowane do ich profili. Kolejny przykład: jeśli masz klienta, który często lata do Hiszpanii, możesz stworzyć spersonalizowaną rekomendację podróży pokazującą mu Wyspy Kanaryjskie. Z jednej strony jest to rekomendacja zgodna z zainteresowaniami tego klienta, a z drugiej strony to dobra okazja, aby polecić mu coś nowego.
Co szczególnie ciekawe, ramki rekomendacji nadają się również do polecania treści, np. konkretnych podstron czy wpisów na blogu w na Twojej stronie. Może właśnie opublikowałeś/aś obszerny wpis na blogu rekomendujący 10 idealnych miejsc na spędzenie nadchodzącej zimy. Doskonale się składa, możesz polecić ten wpis każdej osobie odwiedzającej Twoją stronę.
SEGMENTACJA KLIENTÓW
W kwestii personalizacji ważne jest, aby segmentować klientów według zainteresowań i charakterystyki. Dzięki temu możesz wyświetlać im odpowiednie oferty. Klient, który na ogół rezerwuje loty dla całej rodziny raczej nie będzie zainteresowany lotem last-minute dla jednej osoby, prawda? Segmentacja klientów pomoże Ci tworzyć oferty i reklamy, które będą odpowiednie dla danego klienta, co oczywiście zwiększa ich skuteczność.
Właśnie do tego służy nasze zarządzanie bazą kontaktów. Dzięki tej usłudze możesz utworzyć dowolną liczbę segmentów klientów, a każdy segment może mieć określone atrybuty. Twórz takie segmenty i wykorzystuj je jako podstawę dla swoich przyszłych reklam i kampanii.
Stała komunikacja z podróżnikami
Często może zdarzyć się tak, że Twoi podróżni będą potrzebować szybkiej pomocy, np. gdy utkną na lotnisku lub gdy w zarezerwowanym przez nich hotelu pojawi się jakiś problem. Wielogodzinne oczekiwanie na infolinii nie jest w takiej sytuacji dobrym rozwiązaniem. Być może dobrym pomysłem byłoby otwarcie jednego lub więcej kanałów WhatsApp dla podróżnych, aby mogli łatwo i szybko skontaktować się z Twoją firmą.
To rozwiązanie jest szczególnie warte rozważenia, zważywszy, że WhatsApp do działania potrzebuje jedynie połączenia internetowego; nie ma żadnych dodatkowych kosztów. Zdecydowana większość lotnisk, hoteli, a nawet dworców kolejowych i centrów handlowych oferuje bezpłatne Wi-Fi, dzięki czemu Twoi klienci mogą się łatwo z Tobą skontaktować i nie narażać się na duże koszty.
Niedawno wdrożyliśmy integrację z WhatsApp w iPresso, więc jeśli chcesz sprawdzić, jak to rozwiązanie sprawdzi się w Twojej firmie – zapraszamy Cię do testów!
Podsumowanie
Branża turystyczna jest naprawdę fascynująca i oferuje masę możliwych opcji i strategii marketingowych. Cokolwiek zdecydujesz się wdrożyć, automatyzacja marketingu może pomóc Ci usprawnić pracę i zmaksymalizować osiągane wyniki. Zapraszamy Cię do wypróbowania iPresso, zwłaszcza że mamy specjalną wersję naszej platformy przeznaczoną specjalnie dla firm działających w branży travel! Wejdź na tę podstronę, a znajdziesz wszystko, co musisz wiedzieć, aby zacząć korzystać z naszej platformy; mamy też dla Ciebie bezpłatny okres próbny!