Współcześnie wiele przedsiębiorstw wprowadza podejście omnichannel w celu utrzymania ciągłej komunikacji z klientami poprzez różnorodne kanały. Jednak wdrożenie omnichannel może być czasochłonne i wymagać znacznej pracy. W takim kontekście pojawia się rola automatyzacji. Poprzez wykorzystanie możliwości automatyzacji w różnych obszarach komunikacji, dostosowywania do indywidualnych potrzeb klientów i reagowania na różnorodne procesy inicjowane przez klientów, Twoje przedsiębiorstwo może efektywnie oszczędzać czas i maksymalizować potencjał w zakresie sprzedaży i marketingu.
W niniejszym wpisie przedstawimy trzy kluczowe elementy omnichannel i zaprezentujemy, jak można je zautomatyzować przy użyciu narzędzi i funkcji dostępnych na naszej platformie. Rozpoczynajmy!
Wykorzystuj różne formy komunikacji
E-MAIL MARKETING
E-mail nadal pozostaje jednym z kluczowych kanałów komunikacji. Przedsiębiorstwa wdrażające model omnichannel mają możliwość wysyłania zarówno kampanii e-mail marketingowych, jak i regularnych newsletterów, aby utrzymywać stały kontakt z klientami. Te komunikaty służą do informowania klientów o nowościach, trendach rynkowych oraz do dzielenia się wartościową wiedzą, na przykład poprzez dołączanie linków do najnowszych wpisów na blogu.
Dzięki dobrze opracowanej strategii można skutecznie utrzymać zaangażowanie grupy docelowej, co stanowi kluczowy element w budowaniu trwałego biznesu internetowego.
iPresso pomoże Ci zautomatyzować wiele aspektów email marketingu. Po pierwsze, dajemy Ci dostęp do kilkudziesięciu atrakcyjnych wizualnie szablonów oraz edytora działającego na zasadzie „przeciągnij i upuść”. Z pomocą tych narzędzi możesz tworzyć i customizować angażujące kampanie e-mail w ciągu zaledwie kilku minut.
Dodatkowo, wykorzystując różnorodne funkcje dostępne w ramach naszej platformy, masz możliwość personalizacji e-maili i przeprowadzania testów A/B. Dzięki nim możesz zoptymalizować skuteczność swoich kampanii, testując różne tytuły, treści oraz projekt graficzny e-maili, aby zidentyfikować, co najlepiej resonuje z Twoją grupą docelową.
POWIADOMIENIA PUSH
Traktuj je jak SMS-y w przeglądarce internetowej lub aplikacji mobilnej. Pushe służą do przekazywania krótkich wiadomości, np. dotyczących Twojej oferty, rabatów czy nowości. Doskonale sprawdzają się, gdy chcesz ratować porzucone koszyki lub rozpowszechniać kody promocyjne.
Kluczem do sukcesu w kwestii powiadomień push jest zwięzłość i konkretna wartość dla klienta. Za każdym razem, gdy wysyłasz powiadomienie push, upewnij się, zawiera ono jakąś korzyść dla klienta. Oto przykład wiadomości spełniającej tej warunek: „Hej, Tomek! Nadal szukasz laptopa? Sprawdź nasze nowe modele i odbierz 10% rabatu!”
Dzięki temu klient ma konkretny powód, aby zapoznać się z Twoją ofertą i istnieje duże prawdopodobieństwo, że złoży zamówienie właśnie w Twoim sklepie.
SMS-y
SMS-y i powiadomienia push mają wiele wspólnego. Jeśli Twoja firma komunikuje się z klientami za pośrednictwem telefonów komórkowych, wiadomości tekstowe mogą być bardzo skuteczne, szczególnie w przypadku odbiorców, którzy spędzają mniej czasu w Internecie.
Są trzy główne obszary, w których wiadomości SMS doskonale spełniają swoją rolę:
- Marketing: SMS-y docierają zazwyczaj do odbiorcy w ciągu 5 minut od wysłania, co oznacza, że możesz dotrzeć z odpowiednią wiadomością do swojej grupy docelowej w bardzo krótkim czasie.
- Powiadomienia: za pomocą SMS-ów możesz wysyłać do swoich klientów wszelkiego rodzaju powiadomienia, np. potwierdzenie otrzymania zamówienia, informacje o wysyłce czy informację o umieszczeniu paczki w paczkomacie.
- Autoryzacja klienta: wiadomości SMS można również wykorzystać do celów autoryzacji, na przykład do wysyłania kodów jednorazowych lub odzyskiwania hasła.
Jak widać, wiadomości tekstowe są bardzo przydatne w wielu różnych kwestiach, co czyni je obowiązkowym elementem Twojej strategii omnichannel!
Wykorzystaj potencjał personalizacji
SEGMENTACJA KLIENTÓW
Segmentacja to klucz do każdego skutecznej personalizacji. Kategoryzując swoich klientów na grupy o podobnych cechach i zainteresowaniach, możesz dostarczać im treści i oferty dostosowane do ich potrzeb i zainteresowań. Nasze narzędzia do segmentacji mogą pomóc Ci w klasyfikowaniu klientów na podstawie różnych kryteriów dotyczących ich profili i zainteresowań.
Dokonujemy segmentacji, tworząc segmenty nawet o bardzo szczegółowym opisie, opartym na różnorodnych atrybutach, akcjach i działaniach przypisywanych Twoim kontaktom.
PERSONALIZOWANE REKOMENDACJE PRODUKTOWE
Ta funkcja jest niezwykle istotna w sklepach internetowych. Z naszą pomocą zautomatyzujesz rekomendacje produktowe. Dlaczego to takie ważne? Ponieważ klienci lepiej reagują na oferty dostosowane do ich zainteresowań. Dzięki temu Twój marketing będzie lepiej rezonować z Twoją grupą docelową.
Nasza platforma analizuje działania konkretnego użytkownika na stronie, a następnie proponuje produkty zgodne z zainteresowaniami każdego klienta oraz ich wcześniejszymi interakcjami, takimi jak zakupy, w Twoim sklepie. Te rekomendacje produktowe mogą być następnie prezentowane bezpośrednio na Twojej stronie internetowej. Dzięki temu osoby, które już miały interakcje z Twoją witryną, będą miały możliwość zobaczenia treści i ofert dostosowanych do ich indywidualnych preferencji.
AUTOMATYZACJA CONTENTU
Jeśli chodzi o personalizację, nasze narzędzia do automatyzacji treści pomagają usprawnić tworzenie i dostarczanie spersonalizowanych treści różnym klientom odwiedzającym Twoją stronę internetową. Oto przykład: Załóżmy, że prowadzisz firmę szkoleniową i masz klienta zainteresowanego kursami marketingowymi. W takim przypadku nasz system „wykryje”, że ta osoba jest zainteresowana marketingiem i pokaże jej Twoją ofertę marketingową – wszystko w sposób zautomatyzowany!
Tutaj znowu automatyzacja treści sprawia, że Twoja witryna jest lepiej dostosowana do każdego odwiedzającego, a tym samym skuteczniejsza.
Reagowanie na różne procesy
SCENARIUSZE MARKETING AUTOMATION
Dwie ostatnie kwestie, które chcemy dzisiaj poruszyć, dotyczą konkretnych działań podejmowanych przez Twoich klientów i Twoich odpowiedzi na nich. Dzięki naszym scenariuszom MA możesz skonfigurować predefiniowane scenariusze, które umożliwiają naszym algorytmom automatyczne reagowanie/odpowiadanie na różne działania i zachowania klientów. Ponownie rozważmy krótki przykład: klient trafia na stronę Twojego sklepu; na start widzi pop-up z 10% rabatem za zapis do newslettera. Klient się na to decyduje, otrzymuje zniżkę i dokonuje zakupu. Kilka dni później otrzymuje zautomatyzowane rekomendacje produktowe dobrane na podstawie ostatniego zakupu. Na tym właśnie polegają scenariusze marketing automation.
REAGOWANIE NA PORZUCONE PROCESY
Porzucone koszyki to częsty problem w świecie e-commerce. Z naszą pomocą możesz odzyskać część utraconej w ten sposób sprzedaży, aktywnie reagując na porzucone procesy (np. właśnie niedokończone zamówienia w Twoim sklepie internetowym). Nasza platforma może wysyłać wysoce spersonalizowane wiadomości do każdego użytkownika, który rozpoczął określoną czynność, ale jej nie dokończył i porzucił proces. Może to odnosić się do niedokończonego zamówienia lub niewysłanego formularza kontaktowego.
Podsumowanie
Zautomatyzowane działania omnichannel są kluczowe dla utrzymania konkurencyjności w dzisiejszym dynamicznym świecie online. Poprzez wykorzystanie różnych kanałów komunikacji, maksymalizację potencjału personalizacji oraz reagowanie na różne interakcje klientów, możliwe jest zwiększenie zaangażowania, wzrost sprzedaży i poprawa ogólnego doświadczenia użytkowników.
Chcesz wiedzieć więcej? Możesz zacząć od wypróbowania naszej platformy (całkowicie za darmo). Wystarczy, że wypełnisz ten krótki formularz; nasz zespół zajmie się resztą!