Spersonalizowane automatyczne scenariusze

spersonalizowany scenariusz marketing automation

Wszystkich zachowań potencjalnych nabywców oraz stałych klientów przewidzieć się nie da, jednak pewne zachowania wpisują się w schematy, które usprawnione przez odpowiednie narzędzia do komunikacji mogą przekonać odbiorców do podjęcia konkretnych działań, na których firmie zależy. 

Scenariusze to nic innego jak założenie konkretnego rozwoju sytuacji i dostosowanie do niego pobocznych procesów. Jeśli potencjalny nabywca zainteresuje się jakimś produktem lub usługą z oferty, wtedy scenariusz wyzwala konkretne działania, których celem może być poprowadzenie odbiorcy do finalizacji zakupu, zwiększenie lojalności, skorzystanie z upsellowej promocji itp. 

Każdy ze scenariuszy może działać równolegle i tylko „czekać” na ruch ze strony użytkownika, by się aktywować. Nie jest to schematyczne otwórz — zamknij drzwi. Automatyczne scenariusze to wygoda, oszczędność czasu oraz możliwość dopasowania unikalnych działań, jak i elementów oferty do specyficznych potrzeb i zainteresowań danej grupy odbiorców. 

Scenariusze to wiele działań jednocześnie

Scenariusze zautomatyzowane, które występują w systemach Marketing Automation jak iPresso pozwalają zaprojektować unikalną co do potrzeb i zaawansowaną pod względem formy i treści ścieżkę klienta (Customer Journey) uzupełnioną przez komunikację. Ta komunikacja wykorzystuje wiele kanałów komunikacji jednocześnie. Pozwala to na uspójnienie przekazu oraz zwiększenie szansy jego dotarcia do odbiorców — mówiąc krótko, przebicia się przez szum, jaki powoduje konkurencja.

Gdy potencjalny odbiorca wejdzie na ścieżkę każdy jego krok to potencjalna okazja do komunikacji, lepszego uświadomienia go względem marki, firmy i produktu oraz wyższa szansa na konwersję z anonimowego użytkownika na zarejestrowanego. 

Scenariusze Marketing Automation dzięki wielu opcjom mogą być bardzo dokładnie spersonalizowane — pod względem unikalnych cech i potrzeb, zarówno w stosunku do całych grup/segmentów odbiorców, jak i nawet pojedynczych odbiorców.

Spersonalizowane scenariusze Marketing Automation sprawiają, że nie trzeba cały czas doglądać co dzieje się w konkretnych momentach na drodze klienta. Jeśli spełni on swoim zachowaniem określone warunki, to system sam poprowadzi go dalej. Scenariusz poprowadzi szybciej i nie będzie wymagać nadzoru, w efekcie jeśli wszystko dobrze się przygotowało może on sam działać przez wiele miesięcy, automatycznie kierując odbiorców na odpowiednie ścieżki, które będą prowadziły do konkretnych celów. 

Jeśli wydaje się to skomplikowane, to lepiej wziąć głęboki oddech, ponieważ tak naprawdę nie jest. Scenariusz nie musi spinać dziesiątek procesów — może, ale nie musi. 

Dla przykładu stworzenie prostego scenariusza, który będzie odkładać do osobnej listy osoby, które weszły na stronę, ale np. nie ściągnęły darmowego e-booka, a do drugiej osoby, które to zrobiły, to gigantyczna oszczędność czasu dla administratorów strony, jak i działu marketingu. Nikt nie musi poświęcać mnóstwa czasu na segmentowanie manualne — system zrobi to sam. Dodatkowo do każdej z grup można przygotować oddzielny schemat komunikacji. Ci, co nie ściągnęli będą zachęcani, żeby to zrobić, z kolei ci, co już to zrobili będą prowadzeni dalej, by kształtowane relacje między nimi a firmą były coraz mocniejsze.

Marketing Automation to nie tylko spersonalizowane automatyczne scenariusze. To zbiór najważniejszych narzędzi oraz funkcji, które mogą wynieść marketing oraz komunikację na zupełnie nowy poziom. Teraz można to spokojnie sprawdzić i przekonać się samemu:  iPresso Basic – Twój początek w Marketing Automation.

Polecane artykuły

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *