Automatyzacja i nie chodzi tutaj o automatyzacje produkcji, tylko procesów marketingowych jest w stanie bardzo szybko usprawnić codzienne działanie firmy z dowolnej branży. MA, czyli Marketing Automation to względnie uniwersalne narzędzie, które jest w stanie się odnaleźć na wielu gruntach.
Ta kwestia jest coraz bardziej dostrzegana, szczególnie z powodu Pandemii, która zmusiła większość działalności do przeniesienia się do sieci. W rezultacie liczba procesów wzrosła, ale jednocześnie pootwierały się nowe ścieżki na dotarcie do klientów i ekspansję na nowe rynki do nowych grup odbiorców.
Więcej możliwości na dotarcie do klientów
Automatyzacja daje dodatkowe narzędzia zarówno do wprowadzenia, jak i utrzymania zupełnie nowego, profesjonalnego poziomu komunikacji oraz stworzenie unikalnych ścieżek i punktów styku na Customer Journey klientów. W tych punktach styku potrzeby, idee i różne preferencje bardziej, silniej pokrywają się z tymi, które oferuje firma. Mówiąc krótko w tych miejscach styku (momentach marketingowych lub też milestonsach) istnieje większa szansa na zainteresowanie klientów kupnem, skorzystaniem z upsellu oraz zacieśnienia z nim relacji, na podstawie której lepiej i szybciej buduje się lojalność.
Automatyzacja Marketingu (Marketing Automation) to już nie jeden z trendów jak było kiedyś, to konieczność i dodatek do zaplecza narzędzi marketingowych (MarTech), którego istotność, potrzeba implementacji oraz rozwoju jest brana pod uwagę przez coraz więcej firm na całym świecie.
2022 będzie upływać pod znakiem automatyzacji. Jeśli jeszcze nie interesowaliście się tematem, to czas najwyższy to zmienić.