Czy warto rozważyć Marketing Automation w branży Media&Entertainment?

W branży mediów i rozrywki (M&E) zawsze były obecne trudności i wyzwania. Oczekiwania widzów są bardzo wysokie, a kluczowym elementem osiągnięcia sukcesu jest zrozumienie ich potrzeb i preferencji. To właśnie dlatego spersonalizowane rekomendacje odgrywają ogromną rolę. Konkurencja jest niezwykle silna, ponieważ rywalizujesz z globalnymi gigantami tej branży, takimi jak Disney+ czy Netflix. Aby odnieść sukces w tym wymagającym sektorze rynku cyfrowego, warto skorzystać z każdej dostępnej formy wsparcia, a nasza rola zaczyna się właśnie w tym miejscu.

Co ciekawe, niedawno opublikowane przez PwC dane pokazują, że ten sektor obecnie trochę spowolnił: 

Roczna stopa wzrostu nadal przekracza 2%, a prognozy wskazują, że ten trend utrzyma się w przewidywalnej przyszłości. Oznacza to, że rywalizacja o przyciągnięcie uwagi widzów staje się jeszcze bardziej intensywna, ponieważ firmy w branży M&E są gotowe inwestować znaczące sumy w produkcję atrakcyjnych seriali, filmów i dokumentów.

Wyprzedzenie konkurencji będzie stanowić wyzwanie, ale mając iPresso po swojej stronie, masz możliwość osiągnięcia znacznie większych sukcesów. W rzeczywistości, jeśli działa się w tej branży, nasza platforma prawdopodobnie stanowi najlepszy wybór w zakresie automatyzacji marketingu w obszarze VOD, SmartTV i telewizji satelitarnej. Dzięki naszej pomocy, łatwiej będzie Ci dotrzeć do swoich obecnych i potencjalnych widzów, niezależnie od tego, w jaki sposób dostarczasz treści.

Teraz przyjrzyjmy się, w jaki sposób iPresso może przyczynić się do pełnego wykorzystania automatyzacji marketingu w branży M&E.

Zintegruj iPresso Marketing Automation z całym swoim firmowym ekosystemem 

Przedsiębiorstwa z branży mediów i rozrywki często operują z rozbudowanymi ekosystemami, które obejmują różnorodne narzędzia służące do gromadzenia i przechowywania informacji o klientach, dostarczania spersonalizowanych rekomendacji, komunikowania się z użytkownikami oraz rozliczania za dostęp do danej platformy. Pozytywnym aspektem jest możliwość łatwej integracji naszej platformy z poniższymi systemami:

  • platformy OTT/VOD,
  • aplikacje mobilne,
  • odtwarzacze stream,
  • feedy contetowe i produktowe,
  • systemy rozliczeniowe,
  • systemy CRM.

Co sprawia, że zarządzanie niejako na auto-pilocie jest prostsze.

Pełen wgląd w zachowania użytkowników oraz spersonalizowana komunikacja

iPresso M&E umożliwia pracę z profilami użytkowników i grupami, tworzenie trajektorii klientów oraz zarządzanie ich cyklem życia, częstotliwością komunikacji i gromadzeniem baz wielu różnych segmentów produktowych w jednym miejscu. Co więcej, nasza baza danych jest stale aktualizowana, co umożliwia śledzenie na bieżąco zachowań Twojej grupy docelowej i ich zainteresowań. Nie trzeba dodawać, jak istotne jest to w tej konkretnej branży.

Wiodące platformy streamingowe doskonale opanowały spersonalizowane rekomendacje, co pozwala na utrzymanie zaangażowania widzów. Każdy film czy program ma swoje zakończenie, a Twoim zadaniem jest dostarczanie rekomendacji typu „Co warto obejrzeć teraz”.

Naturalnie, każda taka rekomendacja musi być dostosowana do indywidualnych zainteresowań danego użytkownika. W tym kontekście kluczową rolę odgrywa gromadzenie i analiza danych klientów. Spersonalizowane rekomendacje to jednak nie tylko to. Nawet jeśli ktoś już obejrzał dany serial, zawsze istnieje szansa na pojawienie się nowego sezonu w przyszłości. Dlatego wszyscy, którzy oglądali ten serial, powinni być informowani o takiej możliwości.

Ponadto, istnieją różne okazje specjalne, takie jak Walentynki, które stanowią doskonałą okazję do oglądania romantycznych filmów z ukochaną osobą. W takich wyjątkowych momentach możesz również proponować inne filmy i seriale, nawet jeśli nie są one w pełni zgodne z zainteresowaniami danej osoby, co jednak nie jest wcale niewłaściwe.

Na koniec warto również podkreślić, że istnieje wiele innych powodów do komunikacji, takich jak aktualizacje platformy, informacje o rozliczeniach czy nowości w dostępnych filmach. Korzystając z naszej platformy, możesz efektywnie zarządzać różnymi rodzajami komunikacji, wykorzystując różnorodne kanały, w tym:

  • e-maili,
  • powiadomień push (web i mobile),
  • powiadomień bezpośrednio w odtwarzaczu,
  • powiadomień na platformie VOD.

Pamiętaj, że iPresso ma dużo narzędzi zaprojektowanych do zarządzania bazą klientów oraz CDP

Scenariusze Marketing Automation

Dzięki tym zróżnicowanym narzędziom, masz możliwość gromadzenia i wykorzystywania danych o swoich widzach, dostarczając im spersonalizowane rekomendacje dostosowane do ich zainteresowań. Co istotne, możesz również sięgnąć po bardziej zaawansowane rozwiązania, tworząc scenariusze automatyzacji marketingowej, które zostaną uruchomione w odpowiedzi na konkretne działania podejmowane przez Twoich użytkowników.

W ramach takich scenariuszy możesz np.:

  • wysyłać powiadomienia o nowościach lub nowych sezonach programów, które podobały się danej osobie,
  • proponować nowe filmy/seriale, gdy tylko dana osoba skończy oglądać poprzedni program,
  • proponować różne programy/filmy w oparciu o ostatnią aktywność danego klienta.

I wiele więcej!

Znowu, ta część jest kluczowa, jeśli chcesz budować długoterminowe relacje z widzami i dostarczać im jak najlepsze doświadczenia (UX).

Różne kanały komunikacji

Nasza platforma daje Ci dostęp do różnorodnych kanałów komunikacji, co umożliwia utrzymywanie stałego kontaktu z Twoimi widzami, korzystając z tych kanałów, które są przez nich preferowane. Jeśli tego potrzebujesz, możesz dostarczać swoim klientom newslettery i e-maile, wyświetlać spersonalizowane okienka pop-up na swojej stronie (a także dostosowywać treść witryny), oraz komunikować się z nimi za pomocą WhatsApp i nawet wysyłać powiadomienia push (na stronie internetowej i w aplikacji mobilnej), jak to zobrazowano na poniższym zrzucie ekranu:

Buduj lojalność swoich widzów

Jesteśmy świadomi, że budowanie lojalności klientów i utrzymywanie ich przez dłuższy okres czasu ma ogromne znaczenie. Dlatego też oferujemy trzy różne narzędzia, które pomogą Ci tworzyć lojalność widzów oraz nawet pozyskiwać nowych klientów poprzez polecenia. Oto, co masz do dyspozycji:

  • eCouponing: możesz tworzyć cyfrowe/drukowane kupony lub vouchery i dystrybuować je wśród użytkowników i ich znajomych.
  • Programy punktowe: możesz tworzyć programy lojalnościowe dające dostęp do nowych funkcji lub zniżek.
  • Lead nurturing: wreszcie, możesz edukować klientów i zwiększać ich gotowość do zakupu dostępu do platformy.

Już dzisiaj wdróż Marketing Automation w swojej firmie

W tekście omawialiśmy rozwiązania dostosowane specjalnie dla przedsiębiorstw działających w branży mediów i rozrywki. Jednak iPresso oferuje znacznie więcej niż to! Serdecznie zachęcamy Cię do zapoznania się z pełnym zakresem naszych funkcji.

Jeśli działasz w tej branży, serdecznie zapraszamy do odwiedzenia naszej specjalnej podstrony dedykowanej firmom z branży mediów i rozrywki oraz do wypełnienia formularza kontaktowego (znajdziesz go na dole tej strony). Pozostałą część procesu obsłużymy my! 🙂

Polecane artykuły

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *