Personalizacja treści w reklamach, newsletterach i na stronie internetowej dla konkretnych użytkowników pozwala na podniesienie poziomu wygody użytkowania (UX) oraz zwiększenie skuteczności działań sprzedażowych. Dzięki iPresso masz możliwość automatyzacji dostarczania treści użytkownikom oraz potencjalnym klientom. Teraz przyjrzyjmy się, jakie opcje automatyzacji treści są dostępne.
Przyjrzyjmy się pewnej sytuacji: Jesteś właścicielem firmy e-learningowej, która oferuje różnorodne kursy zawodowe w obszarach takich jak marketing, zarządzanie zasobami ludzkimi i informatyka. Mimo pewnych wspólnych cech między tymi grupami zawodowymi, zazwyczaj menedżerowie ds. zasobów ludzkich nie przejawiają zainteresowania kursami z dziedziny informatyki, a specjaliści IT niekoniecznie są zainteresowani szkoleniami dotyczącymi zarządzania zasobami ludzkimi.
Dzięki automatycznemu dostosowaniu treści możesz wyeliminować etap, w którym potencjalni uczestnicy muszą przeszukiwać całą ofertę, aby znaleźć kursy odpowiadające ich zainteresowaniom. Strona, która korzysta z automatyzacji treści, natychmiastowo prezentuje kursy związane z informatyką dla osób z branży IT oraz kursy z zakresu zarządzania zasobami ludzkimi dla menedżerów HR.
W rezultacie osoby odwiedzające Twoją stronę natychmiast mają dostęp do treści, takich jak kursy, które ich interesują. To skutkuje:
1. Poprawą doświadczenia użytkownika (UX).
2. Skróceniem procesu zakupowego.
3. Przyśpieszeniem procesu podejmowania decyzji o zakupie.
Wyobraź sobie korzyść płynącą z odwiedzania strony internetowej, która nie marnuje Twojego czasu i od razu prezentuje treści oraz oferty dostosowane do Twoich zainteresowań. Bez wątpienia doceniłbyś to! W skrócie, automatyzacja treści polega na tworzeniu zadowolenia klientów i usprawnianiu procesu sprzedaży.
Dzięki tej technice można pozyskać znacznie więcej zadowolonych klientów i użytkowników, co ma ogromne znaczenie dla rozwoju Twojego biznesu. Niemniej jednak, aby rozpocząć korzystanie z automatyzacji treści, konieczne jest rozwiązanie pewnych kwestii.
Co jest potrzebne do automatyzacji contentu?
Aby zautomatyzować content na swojej stronie internetowej, potrzeba dwóch kluczowych składników:
Różne wersje contentu na stronie
Oczywiste jest, że automatyzacja treści nie wystąpi samoistnie. Aby taki mechanizm mógł zostać uruchomiony, niezbędne jest posiadanie przynajmniej dwóch różnych wariantów treści, produktów lub usług.
W przypadku naszego przykładu, firma oferująca kursy online musiałaby posiadać co najmniej dwa różne rodzaje kursów. Jeśli prowadzisz sklep internetowy, konieczne jest, abyś miał co najmniej dwie różne kategorie produktów w swojej ofercie. Jeżeli jesteś właścicielem firmy typu SaaS, potrzebujesz przynajmniej dwóch różnych wersji swojej platformy lub dwóch różnych opcji cenowych.
Dostęp do danych klientów
Kolejnym kluczowym aspektem jest potrzeba, aby narzędzie do automatyzacji treści identyfikowało odwiedzających stronę, aby dostarczyć odpowiednie materiały. Zwykle w celu osiągnięcia tego celu można korzystać z dostępnych danych klientów zgromadzonych na platformie e-commerce, w systemie CRM lub innym narzędziu przechowującym informacje o klientach. Ważne jest również podkreślenie, że jeśli prowadzisz sklep internetowy i planujesz automatyzować rekomendacje produktów, istotne są także dane dotyczące cech Twoich produktów, takie jak:
– Cena
– Numer produktu
– Adres URL karty produktowej
– Kod SKU
Ostatecznie, to zależy od konkretnej sytuacji i charakterystyki Twojego biznesu.
Jak iPresso może pomóc w automatyzacji contentu?
W iPresso dostarczamy zaawansowaną platformę do automatyzacji działań marketingowych. Nasze rozwiązanie pozwala na automatyzację oraz dostosowanie większości działań z obszaru marketingu i sprzedaży, dostosowanych do indywidualnych potrzeb. W kontekście automatyzacji treści, możemy wesprzeć Cię w automatyzacji treści na różnych obszarach, w tym na Twojej stronie internetowej, w newsletterach oraz w powiadomieniach push.
Automatyzacja treści na stronie internetowej
Na Twojej stronie internetowej można zautomatyzować prezentację sugerowanych produktów i reklam. Po dostarczeniu odpowiednich informacji do naszej platformy, nasze algorytmy przejmą sterowanie i automatycznie dostosują treści do zainteresowań konkretnych klientów, prezentując je bez konieczności ręcznej interwencji.
Automatyzacja newsletterów
Wyobraź sobie, że nie wysyłasz tylko jednego, ogólnego newslettera, ale aż pięć lub dziesięć spersonalizowanych wariantów. Z pewnością spotkałoby się to z uznaniem Twoich klientów, prawda? Dzięki naszej funkcji automatyzacji newsletterów, możesz tworzyć newslettery, które zawierają dynamiczne bloki treści, dostosowujące się do zainteresowań lub profilu konkretnego odbiorcy, podobnie jak to przedstawiono poniżej:
Co ważne, te same moduły treści można wykorzystać do automatyzacji treści na własnej stronie internetowej, jeśli taki jest Twój zamiar. Ponadto, istnieje możliwość dostosowania czytnika RSS do szybkiego gromadzenia wszystkich niezbędnych informacji potrzebnych do tworzenia newslettera.
Jeśli chodzi o powiadomienia push, są to krótkie komunikaty, które pojawiają się w przeglądarce internetowej lub aplikacji mobilnej. Skutecznie przyciągają one uwagę Twoich klientów i przyczyniają się do zwiększenia sprzedaży, na przykład poprzez udostępnianie kodów promocyjnych lub informacji o specjalnych ofertach dostępnych w Twoim sklepie. Możliwe jest także dostosowanie i automatyzacja tych powiadomień zgodnie z indywidualnymi potrzebami.
Korzystając z naszego edytora, stawiamy na to, aby wszystko, co oferujemy w iPresso, było intuicyjne dla klientów. To samo dotyczy naszej funkcji automatyzacji treści, gdzie cały proces opiera się na prostym edytorze typu „przeciągnij i upuść”, który nie wymaga zaawansowanego programowania. Dzięki takiemu rozwiązaniu, możesz szybko przygotować potrzebne elementy w zaledwie kilka minut, bez konieczności angażowania działu IT.
Serdecznie zapraszamy do wypróbowania naszej platformy. Chcielibyśmy, abyś osobiście przekonał(a) się, jak łatwa jest w użyciu. Jesteśmy przekonani, że po kilku dniach nie będziesz chciał(a) wracać do ręcznego wykonywania tych czynności 🙂 Co najważniejsze, nasza platforma jest elastyczna i dostosowana do potrzeb firm o różnych zakresach działalności i w różnych branżach.
Dla każdego nowego użytkownika dostępny jest bezpłatny okres próbny. Wystarczy, że wypełnisz krótki formularz kontaktowy i prześlesz go do nas. Jesteśmy bardzo podekscytowani możliwością pomocy Ci w automatyzacji Twojego biznesu!